Motgångar

Nu är det dags igen. Igår hade barnen på sig sina jätte fina kalaskläder, som deras pappa bara hatade! Ialf så slog feber till hårt och sixten fick utslag. Vi åkte hem lite innan 6 för barnen mådde inte alls bra. Jag tittade med ficklampa på barnen på natten innan vi gick och la oss. Sixtens utslag hade spridit sig över nästan hela kroppen och Albin hade också börjat få i ansiktet och på magen. Under dagen så blossade Sixtens ansikte upp och jag skulle ta mig till centrumkliniken. Glömde bort att de va söndag så jag fick gå, kan inte vänta 30 min på en bussjävel. Så jag gick till mamma och pappa, framme på 27 min, rekord! Ialf skulle mamma med mig till doktorn. Vi visste inte om vi skulle få hjälp för ingen svarade i telefonen. Vi tvekade och bestämmde oss för att inte gå. Utslagen hade lugnat sig i Sixtens ansikte, precis som febern. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon sa att jag kunde avvakta och om utslagen var kvar imorgon så skulle vi till vårdcentralen.

Sen smällde febern tillbaka och utslagen på Albin blossade upp ordentligt. Nu ikväll så är dom röda i halsen och på tungan. Aldeless säker på att det är scharlakansfeber. :(

Allt på en gång. Inget dagis imorgon, och jag ska opereras. Tack och lov ska Emil vara hemma hela dagen dessutom får vi hjälp av Emils mamma och min mamma. Thank god, thank god!!

Skrev på min nya blogg igår, men ERROR bajset kom upp såklart. Jag diggar den gumman ! <3 Men ska ta nya bilder på mig för jag ser aldeless tokig ut på dom haha :)

Önskar er alla en trevlig måndag imorgon. Min kommer bli väldigt hektisk!

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Frida

vad heter din nya blogg? :) stor kram!

2010-09-13 @ 10:40:36
URL: http://fridafritzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0