Baaajs

Jobbigt har det varit. Så fruktansvärt jobbigt. Sixten fortsatte kräkas i mer än tio dagar. Efter tre dagar med penicilin så fick han 40 graders feber och blev frånvarande. Jag smällde honom på kinderna men han reagerade inte. Barnakuten i Malmö sen blev vi inlagda på barninfektions avdelingen. Febern gick ner och han slutade kräkas. Han var ganska tagen även efter det att vi fick komma hem. Vi åkte hem redan dagen, kvällen efter. Men var tvugna att komma tillbaka för sänkan var ganska hög och hade stigit dessutom. Men efter proverna blev tagna så hade den sjunkit. Tack och lov! Faktum är att fler barn både på infektionsavdelningen och på dagis har haft liknande symtom och dom skulle börja en utredning på infektionsavdelningen för att det var troligen ett virus som gav dessa symtom. Såklart var Sixten så olyckligt lottad att han blev drabbad nu efter en maginfluensa.

Igår var vi på kalas hos m och p. Kalas för pappa och min brorsdotter Felicia. Vi fick träffa brorens lille vovve. En väldigt vacker amstaff valp som heter Ozzy.

Idag åkte vi till skogen men åkte hem efter 10 min för barnen tyckte inte alls om skogen. Dom var nog lite rädda. Men där va inte bra att gå.. Vi körde in om mina svärföräldrar för att titta på deras nya familjemedlem. En liten dansk/svensk gårdshund som heter Milla. Hon var helt för kär. Mysig, aktiv kelen och gó.

längtar tills vi kan träffas igen. Vi gick in en och en, jag och Emil. Medans barnen var i bilen och då en av oss och Bubba.

Nu dricker vi kvällskaffe och tittar på TV.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0