Det finns en smurf i oss alla, ja både trista och balla

Morgonen började halv 5. Barnen var pigga och vakna. Så jag steg upp. Barnen fick välling, alvedon och nya blöjor. Sen fick dom leka på sitt lekrum och jag smög ner i sängen lite senare igen. Emil gick upp och gjorde iordning barnen med kläder och skor sen åkte dom till affären och handlade lite. Vi hade inte så mycket i kylen. Jag låg i sängen hela den stunden. När dom parkerade på uppfarten hade jag precis kommit upp, hade dock hunnit hälla upp en kopp kaffe. Jag öppnade dörren från garagesidan och där stod Sigge. Han blev så glad när han såg mig och sträckte upp armarna, bara skrattade och log. Sen kom Albin ur bilen. Han blev precis lika glad! Sen sa Emil att dom skulle visa sina leksaker dom fått av honom. Emil rotade i påsen och tog ur två kartongen, dom hade fått vars en traktor med LJUD! Woow tyckte ju dom!! Dom är stormförtjusta i bilar finns det så ljud i dom med så är det allra bäst.

Jag tror det är första gången Emil har åkt iväg själv med barnen för att handla. Så det var skönt, speciellt när jag är så trött. Jag har en fruktansvärd huvudvärk idag. Det verkligen smäller i mitt huvud. Trots all min vila så är jag inte det minsta piggare. Idag mår jag ganska kasst, håller tummarna för att det inte blir värre. Men som sagt, jätte sönt att klampa runt här imorse utan skrik och utan att behöva tänka på ALLT ÅT ALLA. Bara på mig själv, om så bara den lilla stunden <3

Nu ska jag snart orka resa mig och komma iordning. Vi ska till öron, näsa, hals i Trelleborg. Albin har fått remiss dit, för ställingstagande till operation. Det kan dom inte ta från vårdcentralen, även om läkaren där sa att han SKULLE få rör i öronen. Jag är lite nyfiken på hur mycket han hör på höger öra. Vänster kanske med är dåligt. Vem vet. Skönt ska det bli att komma ett steg närmre tillfriknande, utan penicilin kurer 3-4 gånger i månaden.

Sen ska vi in till Maxi och se om dom har lite rea på stora sandsaker och lite större leksaker. Dom har rea lite överallt på sandsaker nu när det snart ska bort. I småland så lånade vi en trädgård, där det fanns stora leksaker, skyfflar, stora bilar osv. Dom blev aldeless malliga.

Sen vill jag så gärna in till Ikea för att hadla lite förvarings bra saker till barnens lekrum. Kanske lite ramar och småpill. Vill få det fint där inne. Jag har satt upp canvas tavlorna dom gjorde själv med fingerfärg som blev jätte fina.

Ett jätte tips på en rolig dag :

Köp:

*Fingerfärg

*Canvastavla

Jag hittade Fingerfärgen på Åhlens, där den var mycket billigare än på BR och mycket roligare färger. Den är dessutom giftfri så det gör ingen om barnen äter den.

Canvastavlan är träram klädd med en vit duk. Den finns i flera olika storlekar och just dom jag handlade fanns på clas ohlsson.

När man låter barnen göra en tavla så behöver man inte oroa sig för hur den blir. För fin blir den, den blir ju så speciell. Men man får håll ett öga på¨när det räcker. När den faktiskt är färdig, annars blir allt till en och samma färg och bara bladdig. Man kan dessutom ge barnen två färger som kanske matchar något i rummet där tavlan ska hänga. Man kan låta dom göra tavlan och sen sätta ett foto på barnet i mitten av tavlan. Dom lite större kan få lite glitter, strandsand, tång, snäckor, makaroner you name it. Rolig kan dom få ha. Klä av barnen eller låt dem ha oömma kläder. Sen är det bara att gå in i duschen. Vi fick bort all färg från barnstolarna. Vita plast stolar från Ikea. Där stod på förpackningen att den kunde färga av sig på vissa meterial. Men vi hade inga beskymmer med det

Have some fun!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0