Underbar helg <3

Vi kom iväg till Småland. Sixten hade öroninflammation han med så ännu mer penicilin..

Färden dit gick måttligt bra. Sixten sov knappt någon middag och Albin sov inte alls. Dom tittade lite på film i bilen annars var de mest gnäll. Men det var väl inga större beskymmer. Vi visste ju vart vi var påväg och det fyllde mitt hjärta med glädje och lugn.

Barnens morföräldrar var med i Småland så när vi kom fram fick barnen vars ett paket. Albin fick ett stort paket med städ saker. Kvast, mopp, you name it. Sixten fick en draghund som gjorde ljud. Det passade dom perfekt!

Det blev en helg full, helt full med mys. Gustav skrattade och log mer och mer för varje dag. Hans blick blev mer och mer koncentrerad för varje dag med. Han är bara så himla go och mysig! Mysa, lukta, pussa, byta blöja, ge mat, prata med, ååhh det var bara så himla mysigt. Att se hans leénde och hans fina ögon glittra så gjorde mig bara så glad!

Mina egna barn hade med jätte skoj. Även om dom ibland tyckte att det var mycket som man INTE fick lov att röra. Som Tv´n och högtalarna, spisen, grillen(släckt). Ja, allt var väldigt spännande och nytt.

Vi har haft en toppen helg!

Jag funderar hela tiden på att klippa mig. Jag har ju köpt bruna dreads så det känns så piss att bara låta dom ligga, väl betalda för. Dessutom tycker inte Emil att jag ska klippa av mig håret. Det vet jag sedan innan. Visst är det jag själv som ska avgöra vad jag vill. Visst. Men varför sminkar jag mig, gör mig fin så gott jag kan.. Jo, det är ju förståss för honom. Så visst blir jag väldigt påverkad när han vill att jag ska behålla mitt hår. Håret är nedanför axlarna nu. Men jag kan inte säga att jag trivs med det. Eller rättare sagt, jag tycker det är skit kul att fixa frisyrer, men jag har ALDRIG mitt hår löst, bara som det är. Icke. Det trivs jag inte med. Mitt ansikte trivs inte med mitt hår över det. Det täcker mina kindben och liknande drag i mitt ansikte. Tillskillnad från att visa upp det, när jag har kort hår.

Men fan, jag vill inte att han ska vara "missnöjd" med hur jag ser ut, för då blir jag missnöjd. Jag nöjer mig inte med att han säger: du är fin i allt. Men du är finare i långt hår. Detdär är väl ändå ett svar man hatar! Men sen vet jag inte om något svar är bra nog. För ibland, hur Emil än vrider och vänder på sina svar, så har han ändå röven fram. Just för att jag inte nöjd med något av det. För att jag antar att han menar något annat.

Jag får väl ta och titta igenom mina frisyr bilden ännu en gång. För att förbereda min mening till honom. Förbereda mig på hans svar. För att sedan förbereda mig för mitt försvar.

Nu ska jag gå till min karl <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0