Skubbi dubbi dabba

Vissa människor skriver sent på natten. Men jag skriver på tidiga morgonen. Då har vi ätit frukost och kommit iordning. Barnen vill leka på lekrummet så då har jag lite tid på att fixa med sådant som blir svårt att hinna med senare på dagen.

Idag packar vi!
Jag håller på med barnens kläder. Det är ju så jäkla svårt med hur mycket och vad för kläder man ska ha med till dom. Båda måste ju ha uppsättningar till varje dag. Hur mycket långarmat och hur mycket kortarmat? Båda kan smutsa ner sig och är duktiga på det. Regnkläder måste med och ordentliga skor tillsammans med sandaler och fleece jackor. Kallingar, badkläder, miljoner T-shirts för dem går som smör. Men dom kanske inte ens kommer behöva andvända kläder om det blir 30 grader varmt. Ordentliga byxor om vi ska ut i skogen. Pyjamaser har dom vars två. Det får räcka. Men annars är jag ganska generös mot packningsbagen..

Sen får vi ta med lite leksaker, filmer, handdukar, nallarna, snuttisarna, blöjor, våtservetter, tandborstar, tandkräm, tvål, penicilin, alvedon, magdroppar, välling, mellanmål, kepsar, UV solset, solkräm..

Ja, och sen så ska vi ju packa till oss själva med.

Jag har noll koll på vad jag ska packa till mig själv. Jag har bara ett par shorts, så jag måste åka in till stan och handla shorts! Jag ska dessutom ha korta badshorts. Men vet inte alls vad jag ska ha för kläder. Ska nog köpa ett par jamas byxor med. Det behöver jag.

Just nu lyssnar vi på en jätte rolig barn CD-skiva. Jätte skojig är den. Barnen dansar som bara den :)

Godingar é dom! <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0