Klagomål till personal chefen på vårdcentralen

Hejsan Lars
 
Jag heter Gabriella Jönsson och har tyvärr ett klagomål riktat mot fagerängens vårdcentral. Jag är väldigt besviken på det mottagnade jag fick och ALDRIG har jag blivit så hemskt bemött som jag blev både igår och imorse.
 
Igår ringde jag till vårdcentralen för jag hade ont i halsen. Mina tvillingpojkar som har skickat runt halsfluss till varandra verkade också påverkade och speciellt min ena pojkes hals såg inte alls trevlig ut. Jag ringde och var först i kö, jag vet inte hur länge, så jag tryckte in mitt telefon nummer så att vårdcentralen kunde ringa upp mig när dom hade tid. Jag ringde inte klockan 8 på morgonen så jag förmoda att dom var upptagna. Så min telefon ringde efter en stund och jag svarar: Hej det är Gabriella. Svaret jag får som var så himla likgiltigt var: Ja, du hade ringt!? Hon var så nochalant i telefonen så det var helt otroligt. Hon presenterade varken sig själv eller vårdcentralen. Jag sa att jag sedan dagen innan hade haft ont i halsen. Mina ena pojke hade vita prickar i halsen och var jätte röd dessutom hade han klökts under två-3 dagar. Min andra pojke var bara röd i halsen men jag hade så svårt att se.
 
Hon tyckte inte att jag behövde komma och ta prov för det var säkert inte lönt och fortsatte att vara nonchalant och hon hade inte alls en trevlig ton. Jag sa att mina barn har smittat runt detta och har haft problem med både halsfluss och öroninflammationer. Nej då var hon minsann tvungen att prata med läkaren för dom hade inga tider. Sen när hon kom till luren igen så sa hon att ni kan komma klockan 1 och ta halsprov, sen får ni gå igen.
 
Vi kom dit och jag kände mig lättad över att vi fått en tid och att vi skulle slippa att behöva prata med henne igen. Men när jag satte mig ner och skulle anmäla mig så kom hon springandes och praktiskt taget slog näven i bordet hos den stackars sekreteraren som just skrivit in mig och hade min lapp färdig. Men damen lade handen över lappen och sa:NEJ! Dom ska inte skrivas in för är det så att proverna är negativa så vill inte läkaren träffa dom. Sekreteraren sa: Ja, men mamman får vi väl iallafall skriva in? Men det skulle hon inte.
 
Vad trevlig sa jag, att vi bara kunde sätta oss vid labb och vänta och orkade knappt ta in det hon sa.
 
Personalen på labb kände igen oss genast och vi får alltid samma varma välkommande. Då sa jag ifrån att jag har tyvärr aldrig blivit bemött på ett sånt här hemskt sätt. Dom tyckte det var så himla tråkigt och sa att jag kunde göra ett klagomål direkt till chefen. Jag höll gråten i halsen tillbaka och sa att jag inte orkade.
 
Halsproven tagna och min ena pojkes var positivt även om det visade svagt. Men som lab personalen sa: Positivt är positivt, så då ska han ha behandling. Lab personalen sa att om det skulle bli värre för oss andra så var det bara att ringa och få en tid.
 
Under natten fick jag mer ont i halsen och nu imorse hade jag vita prickar i halsen. Så jag ringde och samma person svarade. Nej nu får du faktiskt ta och lugna dig om du bara hade känningar sedan igår. Men jag rättade henne och sa att detta är mer än andra dagen. Men det spelade ändå ingen roll. Då sa jag att min pojke hade testat povititv. Men det var bara svagt sa hon. (får hon verkligen lov att säga så?)
 
MEN!? Positivt är positivt! Och hon som ville neka vård till min 1 1/2 årige son som hade halsfluss från början. Så jag fick helt enkelt ingen tid.
 
Jag känner fastän detta långa mail att mycket är osagt men har fått fram det jag anser viktigast.
 
Jag har ALDRIG känt mig så dömd som ung mamma som jag gjorde då. Jag tyckte det var fruktansvärt. Tro mig, att som ung mamma och dessutom tatuerad så får jag många dömande blickar och kommentarer dagligen. Men detta slog allt. Och tycker det är hemskt att en som jobbar i vården inte har någon empati, speciellt för barnen. Och att hon inte en enda gång kunde be oss avvakta. Utan det var bara: Nej. Inte en enda gång kunde hon säga trevligt eller lugnande att ring imorgon om det känns värre. Eller om din andra pojke får problem.
 
Tyvärr kan jag inte säga hennes namn för inte en enda gång presenterade hon sig, varken igår eller idag. Men det ska ni väl kunna se i min datajournal, vem som tog mitt samtal.
 
Jag vill även tillägga att detta är inte första gången hon är arrogant och otrevlig. Detta är en av många, men detta slog allt.
 
Jag är hemskt besviken!

Kommentarer
Postat av: Caroline - Mamma till Noah

BRAAAAAAAAAAAAA skrivit snäckan!!!!

Jag går där oxå och fått lite otrevliga bemöttande oxå när jag ringt men oftas så har dom varit trevliga..

2010-08-27 @ 10:21:22
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/
Postat av: Caroline - Mamma till Noah

Ja jag är skriven där. Inte orkat ändra, haha.

Ja, annars är verkligen toppen!



Hur e de me halsen nu?

Kraam <3

2010-08-27 @ 22:47:30
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0