No line, no copy, my fist, your mouth

Sitter bara här & tänker. Emil fixar med tvätten. Barnen är i vagnen, precis i dörröppningen, Sixten vaknade nyss, så nu lyssnar jag tll hans joller. Det är mycket läten som kommer ur dessa två små fina killar. Det blir mer & mer,dem utforskar med sin egen röst, & det är så häftigt att höra. Mys mys..

Har läst runt lite, bloggar som jag brukar läsa lite i. Det finns starka människor & människor som är helt svaga i pannan. Det gör en lite rädd. Människor som inte kan vara sig själv, starka föräldrar, kärlek, sorg, hat, idioti, löjlighet, dumhet, stora egon, självupptagenhet, skratt, roliga historier, vacka, underbara, omogna.. It goes on & on..

Ibland undrar jag varför dem skriver överhuvudtaget. För att bli sedda? Eller för att verkligen låta mer patetiska än vad dem egentligen är? För att en dag läsa om sina lyckliga stunder i sorgsna dagar. Minnen osv.. Men varför all idioti? Alltså rent idioti.. Jag kan då med skriva en massa crap. Men inte till denna nivån.. Ah, det går bara inte. Folk som inte bara kan vara sig själva. Som är helt totalt vilse i livet. Vet varken ut eller in, eller rätt & fel. Som ser ner på alla ena dagen & nästa dag älskar dem. Falskheten är verkligen otoligt stor i "bloggvärlden"!!!

Igår var vi en runda hos min kusin & hennes pojk Filip. Tittade igenom lite av hans gamla kläder & köpte lite begangnat till kilarna. Det var mycket som jag inte ens tror hon har hunnit andvända.. Men det var fina kläder iallafall. Hon väntar en flicka & kommer göra av med precis allt, allt ska köpas nytt. t.o.m gåstolen som är blå fick jag, för att hon skulle absoluut inte ha den igen! hehe okej då...

När vi kom hem (Emil hämtade oss), så hade han städat precis hela huset! Vad skulle man gjort utan honom. Han har gjort så fint här. Men det kanske uppskattar mer när det inte händer så ofta ;) , jo visst städar han, tvättar & diskar med. Men sällan hela huset på en gång! Måste säga att det var skönt att få komma hem till ett sånt fint hem. Fin Puppe & wonderful Monsters!

Imorgon kommer Theresé hit. Ska bli skojigt.. Fick någon märklig magkänsla att min andra systers förlossning snart skulle komma igång. Så jag skickade ett sms, men inte då iallafall. Hon hoppades på min magkänsla nu när hon gått över tiden. Hon är lite trött på det nu.

Rock is love
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0