Mörker

En halvmörk morgon.. Men ganska mysig ändå. Vad är bättre än hösten av alla årstider !? Allt förändras, löver skiftar i färger, luften känns klar & kall att inandas. Det till & med luktar kall luft.

Just nu ligger kidzen uppe i sina sängar & tar en liten lur.

Albin har fått sin första biss! Han är minsann en stor & fin gosse nu. Sixtens väntar vi på (:
Båda kan sitta jätte bra. Visst trillar dem omkull imellanåt. Men det hör ju till.

Igår var vi hos barnens farmor & farfar. (inte barnens svärföräldrar), som jag råkat skriva i förra inlägget sa Emil.. Joel & Karin var där (Emils bror & hans sambo). Karin är gravid i vecka 20. Dom vet inte vad det är för kön på bebisen. Karin var aldeless, jaa, vad ska man säga.. Hon verkade trivas & är nog ett erfterlängtat barn. Hón var så frammåt. Roligt att prata med henne. Kanske har man inte haft så mycket gemensamt innan, men nu hade man ju tonvis med saker att prata om. Emils farmor var med där. Emils lillebror Filip & såklart Kent & Christin. Vi åt god mat. Pratade lite osv. Trevligt var de (:


I förrgår så var Patrik & Michaela här. M hade bakat en kaka, just för att jag äälskar det. Men där var hallon i. Hallon är något av det värsta jag vet.. Men jag hade min cheescake kvar i frysen, med blåbär. Så jag blev inte mindre lycklig för det. Vi kollade på en film, Max Payne.. Var väl okej.. Sen blev vi alla snor trötta, dem åkte hem & vi gick & la oss.


Har lagt ut lite kläder på tradera.. Har fått 1 bud, av nästan 10 annonser. Men där finns ju tusentals annonser så.. Får väl göra större klädpaket. Verkar som om man tjänar lite mer på det. Lust att kolla in så heter jag mommysmonster där med. Jag har myyycket mer kläder att lägga ut. Men för att hålla lite ordning på det hela så tar jag lite åt gången. Några önskemål så säg till, har det mesta! Mycket är knappt andvänt.



Ha det bra allesammans!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ska genast ta och kolla in din sida på tradera ;)

2009-10-19 @ 14:25:24
URL: http://caaaaaaroliine.blogg.se/
Postat av: Nathali

Jo det problemet har vi oxå stött på, jag har köpt andra nappar med större hål till några flaskor. Så de funkar:D Läste om den lilla tanden:) Lucas har ett par stycken. Innan längtade jag efter de små pärlorna men efter ett par stycken fasar jag för fler. Lucas bli så sur och nätterna existerar inte hör hemma. Alla barn är olika så jag ska inte skrämma upp er. Men jag har hört att man ska gnugga in flytande alvedon på tandköttet för att lindra smärtan. Om det funkar eller inte har jag ingen aning om men man kan ju testa! Du har kanske nått knep att dela med dig?:)

2009-10-20 @ 18:23:45
URL: http://nathalim.blogg.se/
Postat av: Ella

Ja med alvedon har jag med hört. Men min syster provade det på sig själv, hon hade ett sår eller en blåsa i munnen. Hon höll på att dö så ont det gjorde. Det gjorde så ont så hon började gråta, hennes dotter sa dock inget när hon hade fått det på tandköttet.. men men.. Något jag märker hjälper är majskrokar. Har hört att kalla gurkstavar utan skal kan hjälpa med. Men mina barn gillar inte gurka haha.. Ska mina barn sova måste dom ligga med en nalle, napp i munnen & snuttefilten över huvudet. Lägger barnen på sidan. Bankar lite i gumpen, de lugnar dem mycke. Annars vaggar ja dem i famnen stående, för när ja sitter somnar dom inte. Då mååååste dom ha snutte över huvudet eller för halva. Så dom kan snusa på den under näsan (:



Himla klydd det ska vara va? hehe (:

2009-10-20 @ 19:31:31
URL: http://mommysmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0