Audioslave - What you are

Nu sitter man här igen..

Känner mig ganska bra efter gastroskopin igår. Har dock lite ont i halsen fortf..
Vi har hållt igång här hemma idag. Vaknade & gjorde iordning barnen, men dom blev trötta efter frukosten & fick sova runt 1 timme. Sen fick dem overallerna på sig & vi började fixa i trädgården. Efter en liten stund sa jag att ja ville fixa barnens rum, så om Emil kunde ta barnen lite. Visst.. Men när jag tog av mig jackan sa Emil; jag ska nog hämta lövsugen hos mossan & fassan. Jaja, visst gör du de? Då kan du kanske ta in barnen då, så jag får ha dem där uppe medans jag ändar om? Jo.. Så jag fixade barnens rum. Det blev jätte fint! Men jag blev inte färdig.. Det blev dags för luch till barnen. Så jag gjorde iordning lite mackisar som jag kokade & stekte tillsammans med ägg, när dem var klara, lite ost & kalkonkött. Detta blev väärldens hit. Det smakade inte illa.. Efter mer än en timme  kom Emil tillbaka, precis lagom så han kunde hjälpa till & ge barnen mat.

Har löjligt ont i nacken & i huvudet som både jag & Emil har haft i.. Jag vet inte hur länge. Jag tror det beror på våra värdelösa kuddar. Vi hade bra kuddar, men jag var visst allergisk mot gåsdun. Så vi bytade ut dem med billiga Ikea kuddar, många dessutom. Men dom var inte bra så himla länge. Så vi får väl köpa nån ny kudde snart. Får väl prioritera sig själv för man får ingen ordentlig sömn.

Har suttit & tänkt på V idag. Saknar honom, precis som alltid.
Har tänkt på mina drömmar. Betyder dom något?

Det känns som om jag saknar Emil, fastän jag har honom hos mig hela tiden ipricip..

Innan idag ringde min mamma & sa att m & p hade biobiljetter till mig & Emil. ..Jaha? Ja, så när dom är lediga båda två så ska dom komma hit & passa barnen, så kan vi gå ut & äta, eller göra vad fan vi ville, för dom skulle ta barnen. Vi har inte hittat på något ensamma en enda gång. Inte på detta viset iallafall. Vi har pratat om det. Men det har stannat av där.

Jag tyckte det var jätte roligt & ser fram emot det. Nu ska dem bara bli lediga på samma dag.. =P


Var ju i stan häromdagen. Köpte ett par byxor till mig, glansiga svarta stuprör. As bra så drar dem inte till sig hundhår & skit. Sen köpte jag 2 bruna bodys till gossarna som ska matcha deras hängslebyxor. Hade ingen med brunt i ens. Men det blev bra. Tror det va ekologiska kläder. ja, varför inte. Bidrar till en bättre miljö, bra Ella!


Imorgon skulle vi till Patrik & Michaela i höllviken. Ett par till skulle med komma, Emils gamla kompis som har en gosse. Vi skulle äta gott & ha trevligt. Vilket jag är säker på att vi kommer ha. Det känns bra att komma ut. Sen när man kommer hem så drar man "nytta" av varnadra på ett helt annat sätt, än när man bara suttit hemma hela dagen. Så ett tillfälle för att klä upp sig lite tackar man inte nej till (:

Rock is love people!

Nu ska jag lyssna lite på musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0