Småland

Igår kom vi hem från Småland. Jag barnen & Emil. Vi har varit hos at my sisters

place, ja.. Daniels med ju! Så himla fint där var, överallt, i huset & utanför! Vi

funderar starkt på att flytta. Vilken miljö att låta barnen växa upp i! Vi har

grillat, varit på Daniels mammas sommar ställe, hon var jätte trevlig btw. Nej så

gott vi har haft det! Billiga hus dessutom. Vi får mist 2.5 miljoner för vårt. Det

finns nog inte så dyra hus där. Då är det en sick ass lyxvilla. Emil är med jätte

sugen. Detta är något vi har diskuterat ett tag. Vi har även disskuterat att bygga

ut. Men detta huset är från 1800 talet & börjar man riva ner en vägg så vet man

aldrig vart man slutar. Så då har vi kommit på att vi kan riva huset & bygga ett

nytt. Vi vill inte ge upp tomten. Tomten är jätte stor, två tomter egentligen,

ligger vid parken, borta från vägen, ligger 1 minut från havet. Här är härligt & vi

trivs. Men hade trivts ännu bättre i småland tror jag. Är övertygad om det. Vi

älskar skog, natur, vatten, fiske, jakt, hus & trädgård. Men det blir om något år

skulle jag tro.


Daniel & Theresé är som gjorda för varnadra! Det är så härligt att se syster så

kär, helt sjukt förälskad, ja Daniel med.


Emil & Daniel kommer dessutom jätte bra överens. Det är så kul att se.


Mamma & pappa har passat Bubba medans vi varit i småland. Han har myst med Ludde.

När vi kom hem till m & p så fick barnen vars en kortärmad body & shorts till. Så

jätte fint!

_____________________

På valborgsmässoafton så var vi hos Emils föräldrar, mina svärföräldrar. Jag &

svärmor drack vin & hade super trajvligt! Hon är så go! Hade aldrig kunnat be om

någon bättre svärmor eller bättre farmor åt barnen. Henne kommer jag jätte bra

överrens med. Vi åt laxtallrik från Smygerökeri här nere i vår hamn. Som jag har

längtat efter det! Sjukt awsome!
_____________________

I onsdags så fick jag trevligt besök. Sandra & Theo kom & hälsade på. Barnen fick

jätte fina kläder, vars en nappis & nappflaska med döskalle. Dom blev glada sa dom

;-) Nej det var himla trevligt.
_____________________

I torsdags så åkte jag & kidzen till Jeanette, min kusin vitamin. Vi hade det inte

lätt med vagnen. Tvillingvagnar är väldigt stoora deras hiss är liiten. Så vi fick

minsann klydda satan! Men det fixade sig till sist. Vi gick lite i stan. Jag fixade

ögonbrynen på demi eller va de nu heter. Blev hel nöjd. Nu när ja låtit dem växa,

såg ju förjälvligt ut! men resultatet blev bäst! Men åter till Jeanette. Hennes

mamma kom upp för att hon hade köpt något till pojkarna. Vars en kortärmad body med

ankare på. jätte fiina. Av jeanette fick dom vars en hel dress, ja vad de nu heter.

Sammankopplad lixom. Vi hade det trevligt.
______________________

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. solen skiner & himeln är aldeless svart.

Så sky regn satsar jag på! Barnen ligger i soffan & sover, dom växer så det knakar.

Varje dag är det något nytt. Lite längre i utveckligen. Det är jätte roligt att se

hur snabbt allt går, lite deppande med, tiden sveper förbi. Men jag tar vara på var

endaste sekund. Mina härliga Mini Monster.
______________________

Om två veckors tid ska jag ringa Björn & beställa tid. Skuggning av svalorna jag

har på bröstet. Sen när det är färdigt så blir det en ny tid för färgen. Jag har

planer jag :) Sen ska jag ju göra mina cheeks med har jag bestämmt mig för. Kosta

vad det kosta vill. Töja öronen lite mer & fixa en frisyr. Nu är det bara katasrof

på huvudet. Sen ska magen tränas. Sju veckor sedan jag fick mina underbara barn, så

magen har inte dragit in sig helt. Men jag ska hjälpa till på traven. Jag vill se

ut så som jag känner mig, utrycka mig om så vill. Jag är mitt eget, min egen, mitt

jag. Folk lär ju klaga som alltid. Själv tycker jag dem är dö löjliga & trångsynta.

Dem ska väl inte beskymmra sig över hur jag ser ut !? Människor som suckar när man

går förbi, eller viskar eller säger högt - hur ser hon ut!? Ah jag tycker dem är

bra löjliga. Jag är inte heller den som håller tyst efter sådana kommentaren.

Tystar dem hellre eller säger något som chokar dem lite. Då blir dem tysta, när dem

inte tror att man hörde deras onödiga kommentar. Riktigt löjligt är det. Jag tycker

det är viktigare att må bra, må bra med sig själv & sitt utseende. Få utrycka sig

fritt. I think so!



Peace

Albin


Sixten

Sixten

Sixten

Albin

Albin

Sixten & Puppe

Mina killar Sixten Puppe Albin

BB. Mina underbara Monster

Me

Me

 
Peace agin!


Kommentarer
Postat av: Zara

vet inte vart mitt första inlägg hamnade.. Hittade det inte när jag skulle gå tillbaka för att svara på din fråga ang smyckena!

Så jag skriver från början igen :)

Grattis till dina söta pojkar.. Vilken vecka födde du i.. Man är så nyfiken på andra tvilling graviditeter & tvillingar..

Mina smycken kostar mellan 200:- till 700:- beroende på material & hur mpnga berlocker..

Maila om du är intresserad av ngt speciellt smycke..

Ta hand om er!!

2009-05-04 @ 19:21:08
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: =)

Vilka underbart söta bebisar!

2009-05-04 @ 19:59:00
URL: http://mammaochgravid.blogspot.com
Postat av: =)

2009-05-04 @ 20:00:25
URL: http://mammaochgravid.blogspot.com
Postat av: Sandra

jag tycker du e jätte fin gumman :D och världens bästa mamma :D:D love yaaaa <3<3

2009-05-04 @ 22:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0