Post

Idag kom mina töjare! AWSOME ! Ska snart be Emil igen att hämta dem i Beddinge. Idag tänkte vi gå på promenad tillsammans, men det blåser för mycket för att gå till Beddinge & tbx, det är en lång bit att gå, speciellt i detta vädert.

Idag skulle jag till skolan med Sandra. Tyvärr så har jag så snor ont i munnen tack vare fjädrarna i truten. Jag kan alltså inte prata. Obeskrivligt ont. Men jag känner att det hjälper. Min underkäke, eller svaga underkäke som dem sa dras fram ganska fort. Har redan fått ett bett känns det som. Ska dit i Juni eller Juli & kolla det, då tror jag den delen är färdig. Sen
är det bara lite fin slipning, omställning i resten för att få bettet precis som det ska vara, sen så är det klart! Det känns skönt att denna långa tuffa redan snart är över. För jag har haft ett helvete med detta. Skulle ju dessutom betalat mellan 10 & tjugo tusen för detta. För att min förra tandläkare inte tyckte att jag behövde tandställning. Vilket ja sagt sedan jag var liten att jag verkligen behövde. Hon skrev inget om det i datorn. Så jag fixade en tid själv för att få det uppkollat hos tandregeleringen & vad sa som där då !? Jo, jag hade kraftigt överbett stort bettfel & svag underkäke som kunde kollapsa så jag behvöer ha en ståltråd efter tandställningen i resten av mitt liv. Jag började gråta när jag gick ut därifrån & sa att jag inte ville  ha fast tandställning. Choken blev så stor. När hon sa att jag inte behvöde något. Jag hade lite andra tankar om det, jag tänkte mig mer en lös som jag skulle ha under natten typ. Men det var inte lönt alls. Iumed att jag skulle bli 19 då så skulle jag få betala själv. Men tandläkaren kunde ansöka åt mig, att de skulle stå för det. Så det gjorde min gamla tandläkare. Det blev inte bevliljat. Hon hade försökt att rädda sitt eget ass, så hon hade inte skrivit i papperna att hon hade gjort fel & nekat mig det, att hon inte hade gjort några som helst anteckingar i sin dator. Så min andra tandläkare (nuvarande hos tandregeleringen) skickade in nya papper efter hon & jag hade ett möte där hon bertättade att jag hade blivit nekad. Hon sa att hon skulle vara på dem ordentligt. Hon var måttligt förbannad på min gamla tandläkare. Men visst fixade hon det. Hon hade nog berättat ett & annat för henne. Jag blev så sjukt glad när hon berättade det för mig. Jag skulle slippa denna skiten nu! Så snart, förhoppningsvis, så är det färdigt !! Men ont gör det! Om min gamla tandläkare bara hade sett felet så hade jag bara behövt dra ut fyra tänder, sen hade det inte behövts att göra mera. Jävla kärrning säger jag bara!

Emil skrattar åt mig & säger att jag får cykla dit. Haha, jätte kul ! Han säger att jag kommer komma dit med en jävla fart, medvind.

Det är nån jävla storm här ute.. Så de hade ja säkert. Efter jag hade trillat en tjugo gånger på vägen.

Kanske återkommer ikväll! Ha det så bra!

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0