3 månader

Jo, mina stora fina underverk är idag 3 månader gamla. Mina små monster är dessutom sjuka på sin 3 månaders dag. Feber & ganska så förkylda, det kanske är femtesjukan. Just nu sover dom jätte gott, men annars har dem varit väldigt gnälliga. Det märks så tydligt att dom inte mår bra. Men med hjälp av alvedonen så kan dem sova iallafall dessutom så går ju febern ner. Stackars små!

Nu har mitt virrvarr börjat. igår var det bulgur, kidneybönor & mossarella till middag för min del. Emil gjorde vid en hel bricka med jordgubbar & vattenmelon, vilket jag äälskar. Men jag mådde så pass dåligt att jag inte kunde äta det. Jag var så missnöjd med mig själv.

Idag känns det lite bättre. Men jag är fast besluten med att gå ner i vikt. Jag har redan motstått väldigt mycket. Jag som älskar socker, smör, choklad osv.

Idag har vi varit & handlat lite. Köpte lite grönsaker så jag kunde göra lite barnmat.

Det blev :

  • Sötpotatis - palsternacka
  • Sötpotatis - broccoli
  • Sötpotatis - broccoli - palsernacka
  • Morot - palsernacka
  • Morot - sötpotatis
  • Avocado


Får hoppas att dem kommer gilla det, Det lukar iallfall lite godare än barnmaten på burk.

Just nu börjar Emil med maten. Undrar vad han ska äta. Jag ska iallafall äta Bulgur, keso, bönor & lite kyckling. Det blir nog en lagom middag. Dessutom tycker jag det är gott. Så jag tror på goda resultat. Men Emil gillar inte Bulgur alls, så han kommer käka något annat.  Så jag ska gå ut & göra min Bulgur nu.

Nu var där någon som tappade nappisen, jo lille Albin. Äh, han somnade igen.
Inatt fick dem sova i vår säng, stackarna vill vara nära precis hela tiden.

Ikväll ska vi mysa framför Tv´n med vattenmelon, jordgubbar & hyrfilm. Emil skulle till affären & hyra nån film.

Nej nu ska jag hjälpa puppe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0