4 månaders dagen!

Jisses. Tiden går ju så himla fort, det är ju knappt klokt! Mina stora pojkar är redan fyra månader. Så mycket vi har att se fram emot. Allesammans, nya äventyr, massor av skratt, säkert tårar, sitta, krypa, gå, prata.. Ni har så mycket mer som livet inte än gett er, eller låtit er se. Det finna en stor värld därute som ni platsar perfekt i. En värld ni kommer göra till en bättre plats. Precis som ni har gjort mig till en bättre människa.

I fredags så var vi bara hemma tillsammans. Emil gjorde fin middag. Förrätt - friterad camenbere, huvudrätt - stektpotatis med grönsaker, lövbiff & stekt sparris. Efterätt - min kladdkaka men vispgrädde.

Det var dö härligt. Det var dessutom jätte gott!

I lördags så åkte vi hem till mamma & pappa. Theresé & Daneil kom med dit. Ääntligen så fick vi träffa dem igen. Det blir jäkligt "ensamt" eller hur man ska uttrycka sig. Vi firade min brorson Felix, som fick många fina presenter. Ingen fick dock något tack för presenterna..

Jag hade så hemskt ont, värre än någon gång. Därför gick jag & la mig vid halv 11. Alla andra var visst med trötta så det tog inte så lång tid tills alla var till sängs. Jag pratade lite med Emil när vi plötsligt hörde ett billarm. Vi stannade upp men fortsatte prata igen. Då kommer Theresé & säger att det är Emils bil. Emil  gick ut & kom ganska fort upp igen. - Dom har smällt min ruta & tagit min gps.

Jävla helvete tänkte jag. Emil med som var så förbannad! Iallafall så ringde Emil polisen, men dom skulle inte komma, men skrev en anmälan. Vi var aldeless spända & jag tyckte det kändes väldigt obehagligt. Det är ju så himla nära. Emil sov inte alls utan sprang fram & tbx för att kolla om det kom någon, eller om det skulle hända något liknande igen. Jag somnade från & till. Sov i tre min intervaller ungefär. Klockan halv 2 hör vi ett klirr & ett bil larm igen. Fan fan fan. Var de hans bil igen!? Nej kanske Daniel & Theresés!? ( som innan första bilinbrottet hade gps, telefon & bärbar dator i bilen). Emil sprang ut så fort hade bara kunde & jag hörde honom skrika: Stanna, stanna för helvete! jag såg att Det var en grannes bil. Danel stod & tog på sig, & jag sa att Emil sprang efter tjuven, då rusade han ner. Jag gick ner, tänkte om jag kunde se något.. Deras framruta var med inslagen stora skador på bildörren, deras gps var med stulen.

När Emil hade sprungit ut så stod tjuven aldeless lugn vid sin cykel. När han såg att Emil kom springades så satte han sig & cyklade som satan. Emil var ca 2 meter ifrån honom, men sen kom han bara längre & längre bort. Han måste ha varit måttligt rädd när Emil kom springades & sedan skrek. Emil ringde polisen igen, som inte kunde komma med en gång, för de lämnade en efterlyst sedan sex månader tillbaka i Ystad. Men sen kom dom, snackade lite & höll koll där hela natten. Men han kom inte tillbaka.

Idag ringde Emil försäkrningsbolaget osv. Redan idag fick han en ny ruta efter en hel del klydd. Den 18 Augusti fick han tid för reparationer på bil dörren. Detta kalaset gick på 0kr, för han hade larm, då blev självrisken 0kr!!!!! Aaaas bra!
Emil har varit borta hela dagen. Kom hem för en stund sedan nu. Med ett pussel, efterätt till barnen, mjölk mm,..

Så vi ska spela uno & bygga pussel ikväll. Om jag inte somnar efter maten i soffan. Jag har inte sovit ordentligt på nästan en vecka. Antingen barnen som inte vill sova, Emil snarkar eller så är smärtan så kraftig så jag inte kan somna. Dessutom hjälper inte tabletter iheller. Nu är det kväll, så nu har mina fingrar börjat svullna & bli stela , precis som varje jävla kväll. Knäna är redan svullna & stela, men det kommer bli värre nu när det är kväll. Ooh, kan knappt vänta.. Jag är så trött på detta !!!! Jag kan inte ta hand om mina egna barn. Upp & ned för trappan får Emil fixa med. Jag kan knappt få mig själv upp & ned för trappan!

Nu ska jag väl inte klaga mera. Men det tar så på mig!

Dags att börja på maten. Idag blir de pyttipanna med ägg... Inte alls sugen!

Har tagit bilder på Sixten & Albin. Mest på Sixten för Albin var trött & grinig..


Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0