Vaken!

Inatt blev det inte så mycket sömn för någon av oss. Ont i magar & bara allmänt onöjda. Vi har köpt magdroppar, minifom droppar & en annan ersättning från apoteket som ska få rätt på deras magar. Ersättningen har vi dock inte börjat med än för vi såg att den var från 4 veckor. Så vi får ringa BM & fråga hur hon tycker vi ska dela upp de. Får se vad hon säger för det var ju hon som sa att vi skulle ha den. Men deras magar har faktiskt blivit lite bättre. En hel del faktiskt. Vilket känns jätte bra. Dessutom får dom lite vatten att dricka några gånger om dagen så magen ska sätta igång lite bättre. Jag ska inte klaga för mycket för vi har haft värre nätter än denna. Dock för min del så hade jag svårt för att somna då min magkatarr blivit sjukt mycket värre!


Imorse ringde telefonen, det var mamma. Hon sa att min syster & min systerdotter Julia fick åka ambulans igår & fick ligga över inatt. Julia hade fått svårt för att andas, till sist gick det inte alls. Ambulansen var där på sju minuter. Då hade dem inte hunnit ta på sig kläder eller packa. Där stod dem i pyjamaserna. Väl inne i ambulansen blev det bara värre. Det var riktigt illa. Hon fick en massa medicin däribland adrenalin &.. & nej jag minns inte.. Hon hade falsk krupp. Det var riktigt riktigt illa, riktigt nära. Men dem ska få komma hem idag. Tack & lov! Stackars Julle-Bullan!

Imorgon skulle vi fått barn. Jo faktiskt. Imorgon hade Sixten & Albin sin beräknade födelsedag. Men jag är glad att vi fick dem tidigare, så vi fick se våra kära barn (:



Nu är Emil iväg & besiktigar bilen. Tror han kan vara påväg hem nu..


Magen håller på att försvinna nu. Nu kan jag snart börja träna för smärtan har minskat avsevärt. Jag gick upp 26 kilo under graviditeten, sist jag vägde mig hade jag gått ner 17 av dem 26 kilona. Yeah! Nu vill jag få en fin kropp men jag vill INTE gå ner allt för mycket. Jag behåller hellre några av gravid kilona & tränar. Jag vill se frisk ut, det är mitt mål. Frisk & hälsosam. Jag känner för förändring, verkliigen! Ny garderob, vilket jag tror behvös för jag har typ bara xs-kläder. Jag vill göra vid mitt hår. Jag ska klippa mig så jag får en frisyr sedan göra massa ljusa slingor, inte så det blir blondt men olika toner av ljustbrunt, min färg & lite ljusare. Sedan vill jag gadda mig, har en massa planer & massa bilder. Jag vill pierca mig, göra cheeks, åh jag vill verkligen. Sedan vill jag fixa mina ögonbryn. Jag har fan inga, annars blir de att gadda in dem. Vilket man inte gör hos en vanlig tatuerare. Sedan är det ju synundersökningen som måste göras så om de nu behvös (vilket jag tror) så blir de ju ett bar snygga glasögon. Det finns så många fina! Jaa, det är lite smått & gott. Det enda som saknas är pengar. Pengar som SKA sparas! Men barnen kommer först, vilket är självklart. Men jag behvöer bli mitt jag. Som jag känner mig.


 


Imorse   

Återkommer nog senare med kvällens uppdatering (:

Sådär ja!
Nu var det kväll. Emil´s mamma var här innan idag & drack lite kaffe & hälsade på gossarna. Tyvärr var jag världens tråkigaste sällskap! Jag har mått piss hela dagen. Jag är yr & känner mig bara dö konstig. Mitt blodvärde är inte som det ska & jag kan inte äta mina tabletter för jag har en hemsk magkatarr just nu. Tog precis två klunkar coca cola & sitter här & viker mig dubbel. Imorgon måste jag hämta ut mer omeprazol, såg att jag bara hade två kvar, alltså för en dag! PANIK!

Idag tittade Sixten mig rakt i ögonen hur länge som helst, det känndes helt fantasktiskt! Det har blivit sån skillnad på hur dem fukuserar blicken. Dom växer verkligen för varje dag som går. Dessutom går dom upp jätte bra i vikt. I måndes så vägde Sixten 2300g & Albin 3300g. Allt är jätte bra med vikten, det känns tryggt för man vet ju inte alltid hur mycket dom får i sig efter dem har exorsisten kräkts efter en måltid. Just nu ligger dom i soffan bredvid sin pappa. Vi sitter & myser framför Tv´n & tittar på Tokyo drift. Emil drack upp sitt & mitt glas coca cola, han lär väl käka upp min del chips med =P

Emil märkte hur dåligt jag mådde innan. Så han propsade på att jag skulle gå upp & lägga mig. Jag sov ungefär 2 timmar, det kändes som om jag hade sovit halva dagen när jag väl vaknade. Jag missade att vara ute i det över fina vädert. Men jag kanske pallar med natten om den nu blir jobbig & livlig. Annars är jag bara ännu mer utvilad för morgondagen. Imorgon skulle det bli utedag för våran del om vädert tillåter. Ska bli skönt. Jag behöver vänja mig vid att orka med mer än barnen. Har börjat komma in i allt mer. Men såfort man ska göra något utöver det vanliga ( att bara sitta i soffan & sega & ta hand om barnen) så blir jag aldeless matt. Men det är bara till att utsätta sig minsann!

Nej, tack för mig får jag säga.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0