Dröjsmål

Så himla längesen jag skrev!


Dagarna är för korta, dom räcker inte till. Men ändå orkar jag knappt vara vaken

ens hälften av dagen. Känner mig trött precis hela tiden. Jag känner mig som om jag

är mitt i en dimma, på något sätt. Jag är ständigt trött, fastän barnen är så

snälla så. Hur jag än gör, är jag aldeless utmattad! Jag vet inte om det är en

depression eller om det är något medicinskt fel. Ska prata med läkaren den 27.de,

då skulle han berätta om ett provresultat angående en bakterie i magen. Så får vi

se hur vi går till väga med det.


Vi har tagit bort Albins plåster nu. Han har ett snitt som är mellan 3-4 cm långt.

Jätte fint är ärret. Albin har dessutom gått upp 300g på en vecka, vilket är helt

underbart, han har återhämtat sig snabbt. Sixten har med gått upp, så nu skiljer

det inte mycket i vikt på dem längre. Sixten har en stadig vikt på 3090g (:


Idag badade barnen med sin pappa, men fick turas om. Dom hade det så mysigt så.

Nu ska jag snart beställa tid till klippning, förmodligen färgning med. Men får

först se hur mycket klydd det blir från försäkringskassans sida, det vet man ju

aldrig. Utan pengar så blir det ju ingen klippning iallafall. Då går pengarna till

andra mer nödvändiga saker.


Som jag skrev innan, dagarna räcker inte till. Jag försummar mina vänner. Jag

hinner inte med något annat. Allt går snabbt & innan jag vet ordet av de, så är

dagen slut. Jag försummar inte er, men ni kanske tror det. Så är det inte! Saknar

er alla som attans! Saknar gamla tider, gammalt snack &  dedära funderingarna som

var så himla annorlunda till skillnad från nu. Jag saknar bekanta ansikten. En

vardag utöver de vanliga. Jag känner för att komma ut. Att "festa" lite, har inget

annat ord för det.. Men jaa, att komma ut, i lite annorlunda förhållanden. Saknar

tiden med Emma, har haft så himla roligt med henne! Att gå ut med henne, ja, de var

tider de! (: Längtar tills det blir igen!


Nu är maten färdig, bacon lindad fläskfilé med klyftpotatis & bearneisås. Min man

är bäst på att laga mat! Igår gjorde han världens godaste gryta, han blev överröst

med beröm, det blev han glad av. Sen mös vi på kvällen i soffan, heela kvällen. Sen

lade vi oss i sängen & fortsatte mysa där. Helt wonderful!


Älskar min puppe <3

(efter maten) .. .

Vi var i stan & kollade runt lite. Köpte vars en kortärmad skjorta, rutiga,

världens finaste! Sen så fikade vi på espresso hous. Köpte två flaskor vin med.
Så nu är det bara att slänga på en rulle, tända lite lights & fram med en flarra &

bara mysa ner oss i soffan.

Loooove!


      

Sixten                           Albin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0